Konzultoval jsem dnes telefonicky s kancléřem Mynářem "otevírací hodiny" prezidentské kanceláře mezi svátky.
Vzhledem k tomu, že Senát pravděpodobně vrátí sněmovně návrh, který má omezit skokový nárůst platu politiků a v tomto důsledku by se vládní návrh nestihl projednat a od nového roku by platy politikům narostly (což si ostatně přeje většina politiků vyjma Pirátů), plánujeme s Piráty svolání mimořádné schůze mezi svátky.
Aby tato naše konzistentní iniciativa nepřišla vniveč (neboť schůzi, kde se nakonec návrh probral a schválil jsme museli svolávat jako mimořádnou dokonce za pomoci hlasů poslanců SPD), potřeboval jsem si ověřit, že pokud Sněmovna zdržovací taktiku Senátu zvrátí a na mimořádné schůzi Senát přehlasuje (v což doufám), pan prezident Zeman stihne návrh podepsat a tento bude platit k novému roku. Tím se automatickému skokovému nárůstu platů politiků o cca 20 000,- korun, který bez tohoto zákona nastane, zamezí.
Dostal jsem ujištění, že důležité zákony pan prezident Zeman podepisuje bez otálení klidně mezi svátky.
Schůzka vznikla díky kontaktům ze spolupráce Piráti-LEX, ale tématem byla diskuse nad současnou politickou situací na P4, P11, velké Praze i celostátní. Probrali jsme i historii některých kauz P4, P11 a celopražských (a dostali k nim některé nové zajímavé informace) a zajímavou možnost uspořádat na školách P4 akce pro děti, zaměřené na jejich bezpečnost, ke které dostaneme ještě detailní materiály mailem.
Včera jsem se jako předseda Výboru pro IT a Smart City ZHMP sešel s panem Ivanem Vyletou ze společnosti BILLANC PARTNERS ČR, s.r.o., který se mi do telefonu představil jako známý Ivana Bartoše a požádal o setkání ve věci Smart City. Představil mi projekt predikce volných parkovacích míst ve městech postavený na analýze Big Data, realizovaný pod hlavičkou společnosti Wartburg Investments a.s. (obě společnosti jsou propojené osobou Pavla Nauše). Projekt stojí na datech ze SIM karet operátora T-Mobile, jež si společnost ve spolupráci s německým T-Mobilem za blíže nespecifikovanou cenu nakupuje pro účely dalšího zpracování. Konkrétním výstupem v tomto případě je aplikace pro zjednodušení a zrychlení parkování ve městech s vysokou přesností predikce (udávaná spolehlivost 93 %). Dalšího zpřesnění by mohlo být dosaženo propojením dostupných informací s daty z aut monitorujících správné parkování. Přislíbil jsem nezávaznou schůzku zástupců našeho resortního týmu s jejich týmem bez bližšího časového určení.
Dnes se mnou poobědval Justus Roemeth, vedoucí kanceláře Julie Redy v Bruselu. Na základě oběda budu pravděpodobně navrhovat tyto změny Kodexu europoslance a Povolební strategie.
1) Výběrová řízení na akreditované asistenty nelze udělat kvalitně a zároveň dostatečně rychle. Justus přišel s nápadem udělat ještě před volbami výběrko na asistenty na přechodné období, se kterými bude domluveno, že v případě spokojenosti se stanou asistenty vyjednané frakce. Díky tomu bude europoslanecký klub moci začít hned fungovat a zároveň nebudou následná výběrka podobné fiasko jako u PSP - sám Justus říkal, že pokud jste s někým v kanceláři spokojeni, je velmi nepravděpodobné, že by následné výběrko nevyhrál.
2) Europoslanec by měl mít ve výběrovém řízení na akreditované asistenty právo veta. Bruselská kancelář je velmi malá a „chemie“ je důležitější než odbornost, protože může rychle rozložit celou kancelář.
3) Minimálně pozici stážisty by mělo být možné zadat jiným způsobem než otevřeným výběrovým řízením, a to např. spoluprací s univerzitami. Může být určitý počet stážistů (např. jeden na poslance nebo z frakčního přídělu) vyhrazených pro otevřené výběrko, ale určitě by nemělo jít o všechny. Stáž je také způsob, jak rychle získat odborníka na určitou oblast, která se ukáže být bleskově potřebná.
4) Europoslanecký klub by měl mít možnost zrychleně iniciovat změnu. Některá pravidla se mohou v praxi ukázat kontraproduktivní a jejich změna cestou členského podnětu pomalá.
5) V části Střet zájmů by mělo být zakázáno jednání „cíleně a nedůvodně“ směřující k jednostrannému zvýhodnění některých členských států, nikoliv pouze cíleně zvýhodňující, neboť je legitimní kupříkladu zvýhodnit zaostávající regiony na úkor prosperujících.
Justus dále uvedl, že by pravidla celkově měla být flexibilnější, ale v tomto ohledu jsme k žádným konkrétním návrhům nedošli, ještě mu pošlu dokument jako celek a budeme to řešit dále.
Sešel jsem se s Ing. Pavlem Staňkem, jako novému předsedovi představenstva TSB mi předával své zkušenosti z půspbení ve funkci a svůj pohled na rozpracované projekty.
Dne 6.11. v 14:30 se v prostorách poslaneckého klubu uskutečnila schůzka s doc. JUDr. Radimem Polčákem, Ph.D., vedoucím Ústavu práva a technologií Právnické fakulty Masarykovy univerzity. Předmětem diskuze byl zákon o digitální službě, k jehož vzniku Piráti přispěli a pro něž získávají politickou podporu v rámci Výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj PSP ČR. Dalšími tématy byly pirátský návrh na založení firmy za jeden den a diskuze nad dalšími vhodnými oblastmi pro digitalizaci (která neuvedu, protože náš zde čte konkurence).
setkal jsem se se zástupci reVolt - poskytovatel carsharingu v praze - elektrická malá žlutá autička
řešil jsem s nimi podmínky, které by byly optimální pro zapojení více poskytovateů služeb v Praze
závěr je ten, že:
- je nutné aby Praha byla nadále otevřená více poskytovatelům elektrického carsharingu a na úrovni aplikace pro uživatele byly integrovány všechny dopravní modality (bike shraing, carsharing, ....)
- carsharing by měl být ideálně upřednostněn na úrovni přednostních pruhů a parkování
- všechno platit přes jednotný kanál (lítačka, nebo jak se to bude jmenovat v budoucnu)
- je nutné vyřešt otázku účtování po km nebo za min v podmínkách poskytovatelů
- Praha asi musí udržet datovou suverenitu v této oblasti
- Praha musí mít možnost podporovat nejrůznější typy dopravy dle uvážení = neměl by mít jeden poskytovatel exkluzivitu
• možnosti spolupráce na tvorbě koncepce pražského školství
• možnosti využití kapacit IPRu
• projekt Prague Games
• potřeba revitalizace starých a stavby nových prostor na halové sporty
• rozvoj Erasmu v Praze
• potřeba koordinace a administrativního vedení
Evidence kontaktů a schůzek Pirátské strany. API je na evidence-api.pirati.cz. Používá systém Open Lobby.
Podněty a připomínky pište na pirátském fóru. Kontakt na správce: jan.bednarik@pirati.cz