Dne 8.3.2018 na půdě PSP ČR se uskutečnila schůzka se zástupcem ŽESNAD panem ing. Jaroslavem Tylem. Přítomen byl poslanec Pirátské strany ing. Ondřej Polanský a garant pirátské Dopravy ing. David Witosz.
Téma schůzky bylo obecně nákladní železniční doprava v ČR, potažmo v Evropě a na to navazující problematika železničního uzlu Brno a jeho budoucího uspořádání.
Byly představeny argumenty zástupce ŽESNAD aneb proč je pro nákladní dopravu výhodnější uspořádání ŽUB ve variantě Petrov. Zejména 4 stěžejní argumenty které byly již uvedeny v periodiku ZDOPRAVY.CZ.
Dále obavy z postupu prací, ochromení nákladní dopravy v uzlu Brno v průběhu stavby atd. V mnoha těchto záležitostech Pirátská strana a ŽESNAD zaznamenala průnik a proto do budoucna budou v těchto záležitostech spolupracovat. Ze schůzky vyšel závěr, že v případě tak důležitého evropského uzlu (nejen) v nákladní dopravě, je stěžejní aby uspořádání budoucího železničního uzlu Brno plně reflektovalo potřeby nákladní dopravy v budoucích desetiletích a tedy aby nedošlo k chybnému rozhodnutí které může značně omezit, zkomplikovat a tedy i utlumit nákladní železniční dopravu obecně.
Od zástupců Pirátů bylo přislíbeno, že tyto otázky nákladních dopravců budou položeny na podvýboru pro dopravu a posléze na hospodářském výboru a budeme požadovat aby při finálním rozhodnutí o ŽUB bylo na ně zodpovězeno, byl brán zřetel.
Příloha aneb schéma podvarianty Ab, na kterou argumentuje ŽESNAD
B_02_02_01_DoprSchema cast 03_VAR Ab.pdf
(3.43 MiB) Staženo 9 x
Evidence kontaktů a schůzek Pirátské strany. API je na evidence-api.pirati.cz. Používá systém Open Lobby.
Podněty a připomínky pište na pirátském fóru. Kontakt na správce: jan.bednarik@pirati.cz