Dne 11.9. jsem se sešel s Karlem Feixem, generálním ředitelem společnosti Kapsch. Pan ředitel nás informoval o nejnovějším vývoji kolem tendru na nový mýtný systém, a zajímal se o možnosti otevření tématu na půde poslanecké sněmovny.
Sdělil jsem panu řediteli, že podle mých závěrů, které jsem během analýzy celé kauzy vyvodil, zásadní chyba nastala v okamžiku, kdy padlo neodborné a věcně špatné politické rozhodnutí (neopřené o žádnou analýzu či studii) o rozšíření výkonového zpoplatnění o dalších 900 km silnic I. třidy, a následné události (včetně nepovedného výběrového řízení) se odvíjely od tohoto fatálního požadavku.
Z tohoto důvodu jsem doporučil postup, kdy by nejprve mělo dojít k otevření a případné revizi tohoto rozhodnutní (a revizi usnesení vlády č. 1000 / 2016), což teprve otevře cestu pro změnu parametrů výběrového řízení, popř. nahrazení výběrového řízení na nový mýtný systém řízením na provozování systému stávajícího, případně odkup stávajícího řešení a provoz inhouse.
Kapsch se pravděpodobně pokusí zajistit shodu více poslaneckých klubů, které je k otevření této agendy třeba.
Evidence kontaktů a schůzek Pirátské strany. API je na evidence-api.pirati.cz. Používá systém Open Lobby.
Podněty a připomínky pište na pirátském fóru. Kontakt na správce: jan.bednarik@pirati.cz