Sešli jsme se na základě dohody přes ministra Babiše s Danem Ťokem na Ministerstvu dopravy v pátek 12:00 na Ministerstvu dopravy v Praze.
Na schůzku jsem šel s Mikulášem Ferjenčíkem.
První části schůzky byl přítomen i šéf Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa.
Řešili jsme tři témata:
a) Při výstavbě úseků dálnic D1 a D35 jsou problematicky soutěženy archeologické práce
Položil jsem ministrovi otázky týkající se sporných výběrových řízení na architektonické práce při výstavbě úseků dálnic D11 a D35. Tyto jsem prezentoval i na dřívější schůzce u A. Babiše.
Objemy práce střídavě oscilují v částkách od 300 milionů až přes jednu miliardu.
Minstr mi poskytl tabulky vítězných nabídek. Deklaroval signifikantní úsporu, kterou musím prověřit.
b) situace Liftago a Uber na českém trhu
Ferjenčík řešil s ministrem liberalizaci taxislužeb a situaci sdílených služeb typu Liftago a Uber. Shodli se spolu na nutných, převážně bezpečnostních podmínkách, které v současnosti některé sdílené způsoby dopravy nesplňují. Ferjenčík poukazoval na to, že současná situace, kdy jedna ze služeb respektuje zákon a montuje si do aut zbytečné taxametry, zatímco druhá prostě riskuje pokutování svých lidí do budoucna ještě více pokřiví trh v neprospěch zákazníků.
Ministr Ťok, který tuto otázku řeší na úrovni Evropské unie, nabídl Pirátům mezi řečí podporu, v případě, že by návrh reformy upravující služby sdílené ekonomiky jako je Liftago, Uber ale i RBNB dokázali předložit.
c) Posledním tématem byla debata nad ministerským prohlášením o výstavbě Vysokorychlostní železnice Praha-Brno. Ferjenčík se dotazoval ministra Ťoka na termín . Dan Ťok vysvětloval procesy, které samotné výstavbě předkládají.
Nabídnuté výhody: 0
Evidence kontaktů a schůzek Pirátské strany. API je na evidence-api.pirati.cz. Používá systém Open Lobby.
Podněty a připomínky pište na pirátském fóru. Kontakt na správce: jan.bednarik@pirati.cz