31. 1. 2018

Musím dohnat jeden takový velký rest. Když jsme před 3,5 lety byli zvoleni do zastupitelstva, rozhodli jsme se lobokontakty evidovat v Redmine jako všechnu ostatní naší činnost, a jednou za čas do tohoto vlákna dávat souhrn schůzek (abychom to tu moc nespamovali). Myslím že jsme se dohadovali, že si to jeden z nás vezme na starost, ale už si nepamatuju kdy a ten člověk na to očividně časem zapomněl. Takže sem dávám seznam všech našich (já, Ondra, Jakub, Mikuláš) schůzek týkajících se Prahy a níže záznam z mých schůzek za měsíce říjen-prosinec. Odteď už pravidelně budu zapisovat schůzky i sem, ještě jednou sorry.

Schůzka s provozovateli placených parkovišť

10. října 2017: Sešel jsem se se zástupci Asociace provozovatelů parkovišť: Ondřej Tesař, Lubomír Tusjak a ještě jeden člověk, jehož jméno si nepamatuji (na jejich žádost). Vysvětlili mi situaci: Dolínek na začátku roku 2016 prohlásil, že objevil šlendrián v TSK - TSK prý pronajímá placená parkoviště za malé peníze. Na základě toho se pak několikrát sešel s Asociací, která mu vysvětlovala, že OK, někde ty nájmy jsou nízké a dalo by se to zvednout (představili konkrétní návrh), jinak ty ceny ale prý odpovídají tržním hodnotám (udělali kalkulace) a problém je jinde. Provozovatelé prý chtějí investoval, ale mají smlouvy na dobu neurčitou a tak nemají jistotu, že se jim investice vrátí. Nemají nic proti jednotnému vzhledu, lepší bezpečnosti atd., ale chtěli by záruku od města, že v nájmu budou moci zůstat do doby, než se jim investice vrátí.

Dolínek byl prý zpočátku vstřícný, pak ale najednou v srpnu 2017 obrátil a vyhlásil do médií, že se všechny smlouvy vypovídají a parkoviště bude provozovat sama TSK. Podle zástupců Asociace je to nesmysl, z jejich zkušeností vyplývá, že jakmile placené parkoviště začne provozovat město, najednou "přestane vydělávat" (resp. peníze se utratí za blbosti). Navíc s plánem na rozvoj parkovišť pod TSK jsou spojeny veliké investiční náklady a těžko říct, jestli se městu vůbec vrátí a za jak dlouho.

Jejich argumenty mi přišly rozumné, doporučil jsem jim, ať zkusí oslovit koaliční zastupitele, že se pravděpodobně jedná o akci ČSSD.

Schůzka s JCDecaux ohledně budoucnosti pražského mobiliáře

23. listopadu 2017 jsem se sešel Tomášem Tenzerem, technickým ředitelem JCDecaux (na jeho žádost). Mluvili jsme o historické smlouvě Prahy s JCDecaux (ptal jsem se, jak to je s nařčeními od konkurence z webu http://www.okradenapraha.cz/ ) a o budoucnosti řešení městského mobiliáře. Pan Tenzer se mi snažil vysvětlit, proč si myslí, že pro Prahu je současné nastavení (JCDecaux do ulic umisťuje vlastní mobiliář, udržuje ho a postupně ho renovuje na vlastní náklady, na oplátku tam může mít reklamu; městu také platí nájem) výhodné. Znělo to celkem přesvědčivě (shodli jsme se, že kdyby to mělo dělat město samo a samo by hledalo inzerenty na plochy, vyšlo by to pravděpodobně mnohem dráž), akorát si nejsem jistý adekvátností nájemného, které JCDecaux platí. Pan Tenzer mi taky vysvětloval, proč jsou informace uváděné na webu okradenapraha.cz nepravdivé.

Řekl jsem panu Tenzerovi, že vidím problém hlavně ve 1) stavu, který nastane po skončení smlouvy (kdybychom udělali soutěž, tak JCDecaux bude ve výhodě - protože nebude muset nakupovat nový mobiliář - a kdyby prohrálo, tak jak proběhne nahrazení jejich mobiliáře novým?) a 2) vzhledu mobiliáře. U 2) mi bylo vysvětleno, že současný vzhled byl kdysi Prahou schválen, takže jsme se nakonec shodli, že je trochu hloupé, když kvůli tomu Praha nyní JCDecaux kritizuje. U 1) jsme se shodli, že ten konec smlouvy bude komplikovaný.

Za sebe jsem řekl, že preferuji udělat soutěž (prý existuje i legální možnost prodloužit smlouvu, což ale za vhodné řešení nepovažuju), ale nemám názor na to, jestli je vhodnější nastavení, aby Praha mobiliář vlastnila a soutěžila se údržba + pronajímala reklama, nebo aby byl systém nastaven tak jak dnes (mobiliář vlastní druhá smluvní strana).

Žádné výhody z žádné strany přislíbeny ani poskytnuty nebyly (pokud nepočítáme to, že jsem získal větší vhled do současného smluvního vztahu).

Schůzka s Jirkou Sedláčkem ohledně farmářských trhů

18. prosince 2017 jsem se sešel s naším příznivcem Jirkou Sedláčkem (na jeho žádost). Ozval se mi kvůli tomu, že jsem již několikrát veřejně kritizoval způsob, jakým Praha 1 provozuje trhy na Náměstí Republiky. Jirka je šéf Asociace farmářských tržišť a už několik let bojuje proti neférovému prostředí v této oblasti v Praze. Bavili jsme se o současných problémech (špatný sortiment, neférové ceny pro provozovatele, prodejce i zákazníky) a domluvili se, že se pokusíme připravit nějaké koncepční celopražské řešení. Nebyly poskytnuty žádné výhody pro žádnou z uvedených stran.

Schůzka k řešení Nemocnice Na Františku

19. prosince 2017: V letenském Lokálu jsme se sešli ve složení Hana Marvanová (STAN), Vít Masare (Zelení), David Bodeček (angažovaný občan, nestraník) a já, abychom řešili další postup ve věci Nemocnice Na Františku. Domluvili jsme se na shnánění podpisů pro referendum, Hana Marvanová přislíbila, že prozkoumá možnost napadení koncesního řízení z právního hlediska. Žádné poskytnuté výhody, od Davida Bodečka jsem si nechal zaplatit jedno pití.

Adam Zabransky
publikováno: 31. 1. 2018 13:42 permalink
report zkopírován z Pirátského fóra

Evidence kontaktů a schůzek Pirátské strany. API je na evidence-api.pirati.cz. Používá systém Open Lobby.
Podněty a připomínky pište na pirátském fóru. Kontakt na správce: jan.bednarik@pirati.cz