Diskutovali jsme o historii (OK4EU a OK4Inovace), současnosti a budoucnosti Inovačního centra Olomouckého kraje.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Jan_B%C5%99ezina_(politik)
Probrali jsme aktuální situaci na poli veřejných zakázek (VZ) v Olomouckém kraji a vhodné nástroje k vyšší transparentnosti VZ. Diskutovali jsme o metodě Best value, oslovování dodavatelů, digitálních stavebních denících, akcích Meet the buyer, o Zákonu o střetu zájmů apod.
https://www.oziveni.cz/
Sešli jsme se s partnerem projektu Rovný přístup ke vzdělávání s ohledem na lepší uplatnitelnost na trhu práce (IKAP I), abychom formálně ukončili tříletou realizaci projektu. Partnerem projektu bylo po celo dobu Centrum uznávání a celoživotního učení Olomouckého kraje. V průběhu projektu směřovalo do této oblasti školství v kraji bezmála sto miliónů korun.
O čem byl projekt IKAP I
👉 o podpoře gramotnosti - finanční, digitální, čtenářské a matematické
👉 o podpoře polytechnického vzdělávání
👉 o podpoře nadání a metodiky aplikovaných pohybových aktivit
Do projektu IKAP I se zapojilo velké množství základních i středních škol napříč krajem.
Ve školách byly díky projektu vybudovány metodické kabinety, které jsou v rámci České republiky unikátní. Například na průmyslové VOŠ a SPŠ v Šumperku vznikly metodické kabinety pro digitální gramotnost a ICT nebo na Střední škole logistiky a chemie v Olomouci vznikl kabinet aplikované chemie. Takových metodických kabinetů vzniklo v celém kraji 15.
92% pedagogů v závěrečném hodnocení projektu IKAP I konstatovalo zvýšení svých odborných dovedností. Enormně se zvýšil zájem žáků středních škol o studium na odborných středních školách. Zapojené školy byly z projektu IKAP I dovybaveny moderním zařízením v celkové hodnotě cca 24 milionů Kč, díky kterému se žáci učí například na obráběcích strojích, které používají moderní průmyslové podniky nejen v našem kraji. Kabinety ICT dokázaly v době pandemie velmi rychle rozjet distanční vzdělávání, se kterým mnoho jiných školských zařízení v počátcích on-line výuky bojovalo.
Projekt IKAP II v aktivitách naváže na již ukončený IKAP I, přičemž nyní se do projektu zapojí i 16 z 19 gymnázií v našem kraji. Gymnázia se předchozího projektu IKAP I účastnit nemohla z důvodu podmínek dotačního programu.
Více na:
👉 Projekt implementace krajského akčního plánu Olomouckého kraje. https://www.ikap.cz/
👉 V hlavní roli polytechnické vzdělávání. https://1url.cz/WzPd0
👉 Krajské metodické kabinety. https://1url.cz/xzPdY
Probrali jsme téma cyklostezek v Olomouckém kraji, jejich koordinace na celém území kraje, návaznost jednotlivých úseků, napojení na okolní regiony a přes hranice. Bavili jsme se o tom, jakou roli by měl v souvislosti s tímto tématem sehrávat kraj.
www.urga.cz
15/01/21 jsem setkal s panem Pavlíkem, starostou Tábora a předsedou Kulturní komsie kraje, jejíž jsem členem. probrali jsme oklikou krajský KV, jak bude fungovat Kultruní komise a trochu i táborskou politiku.
12/01/21 jsem se v ČePiCi setkal s paní Duřtovou, členkou KV za STAN. Probírali jsme fungování KV a podněty ke kontrole.
projednali jsme možnosti pořádání a možnosti financování akce sportovec roku v on-line prostředí
povídali jsme si o naší vizi Střední škola zahradnická Kopidlno a možnostech dalšího směřování.
Krátké povídání o historii, současné (kritické) situaci a o možnostech řešení a jejich důsledcích.
procházka v lesích, p. Přibyl představil co v minulosti dělali pro kraj (datový sklad, nadstavby nad našimi IT systémy) , co dělají - a jaké další projekty by nám mohli zjednodušit život v oblasti zdravotnictví, investic a školství.
Evidence kontaktů a schůzek Pirátské strany. API je na evidence-api.pirati.cz. Používá systém Open Lobby.
Podněty a připomínky pište na pirátském fóru. Kontakt na správce: jan.bednarik@pirati.cz