Jsem v prakticky denním e-mailovém kontaktu s lídrem německé Pirátské kandidátky Patrickem Breyerem. Řešíme společnou vyjednávací strategii, a priority jednotlivých kandidátů, ale i organizační věci typu bydlení v Bruselu.
Během kampaňové cesty do Třebíče mi zavolal Justus Römeth, asistent pirátské europoslankyně Julie Redy, a nabídl mi zprostředkování kontaktu s Nico Semsrottem, dvojkou na německé kandidátce Die PARTEI. Nabídku jsem využil a v následujících dnech jsem si s Nicem vyměnil několik e-mailů o možné spolupráci s našimi europoslanci. Po domluvě s ostatními kandidáty se s Nicem setkáme v pondělí 27. 5. v Bruselu.
Na akci konané 13. 4. 2019 v Bruselu (zápis je v evidenci) jsem domluvil setkání s Vulou Tsetsi, Secretary General Greens/EFA. Toto setkání se odehrálo 21. 5. 2019 v Praze a trvalo něco přes 4,5 hodiny. Nejprve Vula mluvila obecně o Greens/EFA a ALDE, následně jsme se bavili o vztahu mezi Greens a EFA a později o možnosti zahrnout Piráty do názvu frakce a konkrétních výborech pro jednotlivé kandidáty. Na schůzku navážeme 27. 5. v Bruselu.
EDIT: Doplňuji, že David František Wagner se zúčastnil pouze úvodní části schůzky, neboť ji organizačně zajišťoval. Samotnému jednání přítomen nebyl.
Na pozvání města jsem byla na prohlídce bytů, které se nově staví a na základě rozhodnutí rady města by měli být určeny pouze seniorům 60+, což chceme rozhodnutím zastupitelstva změnit snížením věkové hranice na 18+. Tato prohlídka proběhla především proto, abychom viděli, že se skutečně jedná o malé byty, které budou nejlépe funkční pro věkovou skupinu 60+.
Jedná se o 17 bytů, z nichž je 1 bezbariérový 3KK, 10 bytů je menších 2KK (cca 16m2 a 8m2), 6 bytů je větších 2KK (2x cca 16m2). Ačkoliv zbylé byty nejsou zcela bezbariérové, tak všechny dveře budou široké 90cm a do všech bytů se dá dostat výtahem.
Z mého pohledu stále nevidím důvod proč neotevřít soutěž všem, obzvláště pokud se jedná o obálkovou metodu. Zároveň velikost bytů mě nepřesvědčila, že by nebyli vhodné pro mladé, kteří chtějí začít žít sami.
Po jednání zastupitelstva jsem nabídla debatu a podporu při plánování participativního rozpočtu, kterou vedoucí odboru na MÚ Sokolov přijala a byla svolána schůzka, které se zúčastnily tajemnice Mgr. Simona Randová, vedoucí odboru finančního a školského Ing. Barbora Bardonová a zástupce vedoucí, rozpočet města Anna Červenková a já.
Probraly jsme především jaké změny bych si představovala já a důvody, proč to tak vnímám, především změnu časového harmonogramu, vložení plánu na informační kampaň a změnu v rozhodování ze zastupitelstva města na obyvatele. Následně jsme společně vytvořily základní kostru harmonogramu, nové návrhy na kritéria a podmínky PaRa, zároveň možnosti hlasování a rozhodování obyvatel. Domluvily jsme, že přes víkend návrhy vzniklé z debaty sepíšu a v pondělí na další schůzce opět probereme tak, abychom došly k vzájemné shodě a mohly předložit a vysvětlit návrh radě města, aby mu byla nakloněna.
L.V. je dětský psychiatr. Pracovala v Psychiatrické nemocnici Bohnice na dětském oddělení, následně na klinice INEP jako vedoucí lékařka pedopsychiatrické péče, momentálně má soukromou praxi v Praze.
Tématem byl aktuálně projednávaný návrh vrátit rodičům možnost řešit problémy svých dětí tak, že je předají diagnostickým ústavům. Podle názoru L.V. je problematika řešení výchovných problémů dětí mnohem komplikovanejší problém. Mnoho rodičů nevidí souvislost mezi výchovnými problémy svých dětí a fungováním celé rodiny. Problematické chování dětí je avšak důsledek nefunkčních rodin, a tak je potřeba k tomuto problému přistupovat a řešit tuto problematiku komplexně. Dg. ústavy hrají v systému pomoci značnou roli, ale L.V. vidí potřebu se zaměřit na prevenci vzniku výchovných problémů, zaměřit pozornost na to, jak řešit problémy už v počátku jejich vzniku, vytvořit pro rodiny možnost dlouhodobější péče a přistupovat k problematice jako k rodinnému (a tudíž také k celospolečenskému) problému.
Sešli jsme se nad plánováním debaty a chvilku si o povídali o prospěšnosti sdílení dat.
Schůzka byla zaměřená na problém s rekonstrukcí městského bazénu a bazénu v ZŠ Švermova (Františkov). Situace je taková, že městský bazén se bude opravovat postupně a bude zpřístupněna 25m bazén pro školy a plavecké oddíly. Město (dle informací od p.Němečka hlavně primátor Zámečník) chce, aby 25m bazén provozoval současný provozovatel - p. Švec.
Upozornil jsem p. Němečka, že to není rozumné a že by naopak bazén mělo provozovat město prostřednictvím své některé společnosti (SAL, SAJ), aby získalo data (náklady na vodné, stočné, elektřinu, topení atd.) a aby mělo alespoň tato data za malý bazén, protože na základě toho se dá pak udělat odhad, kolik budou náklady i na velký bazén.
Dále jsem upozornil, že by bylo vhodné, aby město provozovalo bazén i po rekonstrukci a to nejméně 2 - 3 roky, aby mělo data za celý objekt. Tím se zjistí, kolik bazén ročně vydělává (ztrátový provoz by soukromník těžko sám dotoval po takovou dobu) a následně se může rozhodnout, jestli by město bazén provozovalo dál, nebo přes VŘ hledalo provozovatele.
Výsledkem schůzky je pozvánka pro mě na setkání pracovní skupiny k bazénům na 6. června 2019
Tématem diskuze byla historie projektu v o okolí metra Opatov, zmíněny byly i majetkové poměry s panem Ženíškem - P+R.
Pracoval na Chodově. V současnosti řeší Opatov asi 11 let. Development musí fungovat a nebýt poplatný žádné garnituře. Snaží se zcelit pozemky na Opatově. Už v roce 68 se předpokládala zástavba Opatova. Reflecta development. Starochodovská a. s.
V rámci diskuze přestavil Ondřej Krátký (Liftago) svůj pohled na připravovanou novelu. V této části schůzky nebyl přítomen Daniel Kajpr, který přišel později, až po odchodu pana Krátkého, a přestavil nám své priority z pohledu Prahy.
Evidence kontaktů a schůzek Pirátské strany. API je na evidence-api.pirati.cz. Používá systém Open Lobby.
Podněty a připomínky pište na pirátském fóru. Kontakt na správce: jan.bednarik@pirati.cz