Informační setkání ohledně působnosti a charakteristiky Komise pro Digitalizace, transparentnost a otevřenou radnici. Obecné projednání bodů a vyjasnění představ z obou stran.
Ahoj,
21.1.2019 jsem se sešel s Pavlem Vágnerem, předsedou fanklubu Motoru (FANKLUB H.C. ČESKÉ BUDĚJOVICE). Mluvili jsme o jejich situaci, obecně o sportu v ČB, fungování města atd. Požádal jsem o podporu iniciativy za vypsání místního referenda k zastavení demolice sportovní haly v Českých Budějovicích, sdělil mi, že jsou dle stanov apolitická organizace, nicméně vítá to, že probíhá diskuze.
L
Sešel jsem se předsedou ANO na Praze 6, se kterými sdílíme jako 2 strany opozici. Informovali jsme se vzájemně o nadcházejícím zasedání Zastupitelstva a postojích, které máme k jednotlivým kauzám a jejich vývoje na Praze 6 (trojdomí Šolínova, Poliklinika pod Marjánkou, pražský okruh).
Místo a čas konání: MF ČR, 29. 11. 2018
Tématem schůzky byla snaha Pirátů zvýšit dostupnost a bližší detaily výdajů státu. Transparentní výkaznictví a zveřejňování výdajů Pirátské strany jako vzor - viditelnost a třídění dodavatelů.
MF ČR je otevřeno debatě a bavit se o věcech, které mají smysl. Dochází k rozvoji dostupného detailu i periody zveřejňování výdajů - rozvoj aplikace monitor státní pokladny.
Dalším tématem byla pak diskuze nad kvalitou a čitelností poskytované rozpočtové dokumentace - kapitolní sešity a jejich kvalita je kolísavá, jsou to avšak výborové materiály a pokud je nespokojenost má se řešit přes daný výbor s konkrétním resortem zodpovědným za danou kapitolu.
Pirátům je dána možnost pilotního projektu zveřejňovat bližší detaily a to u kapitol 302 - PSP a 381 - NKÚ, pričemž se přidají výdaje kapitoly finanční arbitr.
Součinnost MF ČR pro technický nástroj zveřejnění výdajů přislíbena.
PS: Omlouváme se za pozdní zveřejnění. Zápis vznikl obratem, ale špatně jsme se dohodli na jeho zveřejnění.
Dnes mě na Facebooku kontaktoval europoslanec za ČSSD Pavel Poc a pogratuloval mi k úspěchu v primárkách. Popřál jsem mu úspěch v kampani a pravděpodobně budeme udržovat tuto formu kontaktu.
Dne 15.1.2019 jsem se sešel na pozvání na zámečku Vítkovice s Ing. Janem Světlíkem , ředitelem a majitelem holdingu Vítkovice a.s. a projednávali jsme možnosti zapůjčení soch z Národní galerie ve prospěch města Ostravy, řešili jsme problematiku propojení Dolní oblasti Vítkovice a oblasti Karoliny a řešili jsme problematiku hranic obvodu Moravské Ostravy a Vítkovic v prostoru Dolní oblasti Vítkovice.
Sešel jsem se ze zástupci firmy SCANCOM, která má zájem pokládat na Praze 4 optické sítě (jako pilotní projekt celé Prahy), které dle jejich prezentace chce nabídnout jako otevřenou síť pro libovolné poskytovatele služeb. Požádali mě o možnost získat alespoň základní informace o stávajících sítích a plánech města na jejich opravy a rozvoj, odkázal jsem je prozatím na veřejně dostupná data tohoto druhu.
Vzhledem k tomu, že jimi prezentovaný business plán odpovídá pirátské představě toho, jak se mají budovat služby (a mohlo by představovat zajímavý benefit pro obyvatele Prahy), bavili jsme se i možnostech ve zbytku města. Sám jsem nabídl, že oslovím resortní tým a zprostředkuju i schůzku s primátorem, pokud o to bude z jeho strany zájem.
V rámci hledání řešení OCR skenování pro Prahu 4 jsem dostal pozvání od aktuálního dodavatele městské části. Prezentovali mi kromě OCR i další nástroje, které by šli použít pro úřad. Kromě toho jsme vedli i debatu o tématu opensource a o tom, jak silné kritérium to bude při budoucích otevřených výběrových řízeních pro pirátské městské části a magistrát, takže jsem mu prezentoval naše názory na tuhle problematiku.
Celkově byla schůzka v přátelském duchu.
Dne 17.1. v 11:00 jsem se sešla v Café Atlas v Brně s Matějem Hollanem a Zbyňkem Pražákem (náměstek pro kulturu, volnočasové aktivity, sociální věci a zdroavtnictví v Ostravě).
Bavili jsme se o koncertním sále, který budou, stejně jako Brno, stavět, a o případné koordinaci postupu při komunikaci s Ministerstvem kultury a státem jako takovým vevěci financování kultury a zákonu o veřejné kulturní instituci. Chvíli jsme se neformálně bavili i o politické situaci u nás a v Ostravě - jaké máme kdo koalice, jak si zatím vedou apod. (v Ostravě jsou také Piráti v zastupitelstvu).
V návaznosti na schůzku s ministryní financí jsem se sešel s Miroslavem Kalou, prezidentem NKÚ. S paní ministryní jsme jednali o zpřehlednění kapitolní sešítů státní rozpočtu. A také dodání lepších podkladů (čerpání apod). Naše dohoda je, že uděláme pilot na třech institucích: Poslanecká sněmovna, NKÚ a Finanční arbitr. S kancléřem PSP jsme se již setkali. Já jsem šel tedy za panem kalou, abych dohodl spolupráci NKÚ. Myslím, že jsme si jasně porozumněli v cílech (NKÚ je příznivcem otevřenosti, např. nad rámec zákona zveřejňuje smlouvy v registru smluv) a přislíbil podporu NKÚ.
Evidence kontaktů a schůzek Pirátské strany. API je na evidence-api.pirati.cz. Používá systém Open Lobby.
Podněty a připomínky pište na pirátském fóru. Kontakt na správce: jan.bednarik@pirati.cz