Krátká podvečerní schůzka, na které jsme představili možnosti koalice domluvené s ANO. Ostravak by preferoval variantu 4-3-2 bez ODS, ale tuto variantu jsme neakceptovali. Jednání budou pokračovat.
rojednány možné varianty koalice – buď trojkoalice Ostravak, ANO, Piráti ve formátu 3-3-3, nebo ANO preferovaná varianta čtyřkoalice Ostravak, ANO, Piráti a ODS ve formátu 3-3-2-1. ODS nemá údajně nároky na uvolněnou funkci a radním nebude p. Svozil. Předběžně jsme žádnou z těchto možností nevyloučili, požadujeme 2 uvolněné radní v obou variantách.
Dne 30.10.2018 v 19:00 jsem se sešel s lídry Svobodných a ODS.
Jednali jsme o programových prioritách ve, kterých se shodnem. O snaze koalice ANO - KDU-ČSL odříznout jednomandátové strany od pozic ve výborech.
20.10. - schůzka jen Piráti a ODS, abychom zjistili, jestli je po ztroskotání vyjednávání se Změnou pro Prahu 12 možná spolupráce mezi Piráty a ODS
23.10. - 3-stranná schůzka ohledně podmínek spolupráce koalice Piráti - ODS - TOP09
26.10. - menší schůzka jen ve 3, abychom efektivně doladili text koaliční smlouvy (účastníci: Jan Adamec, Vojtěch Kos, Petr Prchal)
30.10. - schůzka s vyjasněním posledních detailů koaliční smlouvy
31.10. - sešlo se všech 21 zastupitelů koalice a podepsalo koaliční smlouvu
Seznamovaci schuzka - predstaveni sebe, mistniho i magistratni piratskeho sdruzeni.
Sešel jsem se s Petrem Hladíků ohledně toho co se včera stalo na zastupitelstvu, tj že se prohlasovala rada ve složení (Pro Písek + ČSSD + KSČM + KDU-ČSL) chtěl mě vysvětlit že o tom opravdu nevěděl, a že žádná koalice s KSČM ani dojednávání z jeho strany nebyla. Následně mě nabídnul, at zvážíme zda opravdu nechceme i dále vyjednávat o tom, aby jsme do rady města vstoupili, s tím že by byly ochotni nám nechat místostarostu za investice + jednoho radního. Oponoval jsem mu, že jediná šance jak by Piráti Písecko vstoupili do rady města, je že by tam byl za ostatní strany taky někdo. Navrhnul jsem at starostka opět svolá kulatý stůl, kde si to můžou lidé mězi sebou vyříkat. Následně jsem ho upozornil také na to, že pokud do zastupitelstva které je v danou dobu ve složení (PIRATI + ODS + ANO + Písek sobě = 13 zastupitelů z potřebných 14ti) a (PRO PISEK + ČSSD + KDU-ČSL = 12 zastupitelů z 14ti) a pak KSČM 2 zastupitelé, dají něco co je v našich programových průnicích, že nemám problém to podpořit. Také jsme konstatoval, že když už je rada složená, at teda fungují a prostě v zastupku holt se bude muset hledat průnik. Petr také říkal, že pokud se do měsíce nějak nevyvrbí rada města, že asi opustí post místostarosty, že mu tohle za to nestojí.
Dnes jsem se setkal s Ondřejem Prokopem (ANO). Vzájemně jsme si vyjasnili naše představy co očekáváme od případné spolupráce v rámci koalice. Za Piráty byli zopakovány přísné dodržování našich protikorupčních principů. Nic konkrétního nebylo domluveno, spíše jsme se osobně oťukávali.
Sešli jsme se s opozicí před jednání zastupitelstva.
Domluvili jsme se, že se budeme scházet ped každým jednáním zastupitelstva a řešit jednotlivé body jednání.
27.10. jsem se setkala s Miriam Kolářovou (do nedávna místostarostka za KDU pro Brno-sever) u ní doma. Bavily jsme se primárně o kultuře v Brně (co ona vnímá jako priority) a kulturních projektech, které chce na Brně-sever dál tlačit. Lehce jsme se dotkly i sociálních témat, jelikož Brno-sever zahrnuje i tzv. brněnský Bronx, a jaké projekty se chystají tam, například ohledně základních škol. Schůzka měla spíše kamarádský charakter, nežádala mě o podporu žádných projektů ani neinformovala nějak podorobně, spíše mi předala svůj pohled člověka, co se v brněnské kulturní sféře orientuje již mnoho let.
Přijaté výhody: Snědla jsem jí asi 20 vege jednohubek.
Poskytnuté výhody: žádné
29.10. jsem se v restauraci Buddha setkala s Pavlou Lukešovou, odbornou referentkou kultury na Magistrátu města Brna. Informovala mě o její práci na odboru kultury a věcech, které oni řeší a jsou podle ní prioritní (Akční plán a s ním související výběrová řízení, primárně na analytiky; výběrko kvůli odchodu Viktora Pioreckého; naplňování Strategie KKO).
Přijaté výhody: žádné
Poskytnuté výhody: žádné
2.11. proběhlo v kanceláři Matěje Hollana několik po sobě jdoucích schůzek, především představovacího charakteru; konkr. s Kateřinou Vorlíčkovou (vedoucí odboru kultury), Martinem Glaserem (ředitel ND Brno), Janou Janulíkovou (ředitelka TIC) a Stanislavem Mošou (ředitel MD Brno). Schůzek byli krom Matěje přítomni i Tomáš Koláčný a Monika Spilková. Ředitelé nás spolu s Matějem informovali o stavu jejich instituce, potřebách a prioritách. My se ptali na nějaké otázky, především ohledně financí, jelikož se bude aktuálně řešit rozpočet, v případě Jany Janulíkové i na Trutnoff a její názor a u pana Moši na zákon o veřejné kulturní instituci.
Přijaté výhody: Od Jany Janulíkové brožurky a informační materiály TICu, od pana Moši analýza Theaterstatistik let 2014/15.
Poskytnuté výhody: žádné
Dne 31. 10. 2018 v 8:30 jsem se sešla s Mgr. Martinou Smužovou MPA, vedoucí sociálního odboru města Karviná. Tématem byly hlavně bezdoplatkové zóny uvalené plošně na "zdravé" části města, představila jsem postoj Pirátů k sociálnímu bydlení. Hovořili jsme také o tom, že již od roku 2014 v Karviné není K-Centrum a výměna jehel probíhá pouze v terénu, v podstatě v centru města. Bavili jsme se také o rozpočtu a potřebě navýšení počtu sociálních pracovníků.
Poskytnuté a přijaté výhody: 0
Dne 1. 11. 2018 v 8:00 jsme se společně s Petrem Letochou (STAN - Petr byl společně se mnou zvolen do zastupitelstva města Karviná za koalici Piráti a Starostové) sešli s primátorem Karviné Janem Wolfem (ČSSD). Hovořili jsme o programových prioritách a naší vizi, jak zastavit odliv lidí z města. Ožehavým tématem byla námi kritizovaná rekonstrukce krytého bazénu, která by se měla vyšplhat na 300 milionů korun. Primátor přislíbil zřízení expertní komise, která podrobí projekt zkoumání. V komisi budeme mít nominanta. Hovořili jsme také o nominacích do dalších komisí a výborů, konkrétní jména však zatím z naší strany nepadla, dohodli jsme se na zaslání písemnou formou.
Poskytnuté a přijaté výhody: 0
Evidence kontaktů a schůzek Pirátské strany. API je na evidence-api.pirati.cz. Používá systém Open Lobby.
Podněty a připomínky pište na pirátském fóru. Kontakt na správce: jan.bednarik@pirati.cz