Schůzka s ředitelem společnosti Cebia proběhla ve Státních aktech. Tématem byla opět probelmatika stáčení odometrů. Ondřej Polanský pana Pajer informoval o chystaných krocích, především znovuotevření tématu na podvýboru pro dopravu.
Schůzka s panem Vojtěchem Hromířem z ČESMADu. Tématem byl poslanecký návrh novely dopravního zákona, který by zamezil předjíždění kamionů na silnicích II. a III. tříd.
Ondřej Polanský si vyslechl argumenty a pohled ze strany nákladních dopravců. Nedošlo k dohodě na společném postupu, ač panuje všeobecný souhlas s tím, že tisk 359 by měl být zamítnut.
Domlouvali jsme možnosti měření hladiny zvuku z D1
Schůzka proběhla v regionální poslanecké kanceláři. Pan Chuděj je proti rozvolňování STK. Ondřej Polanský si jeho argumenty vyslechl, nicméně k ničemu se nezavázal ani nic neslíbil.
Informační schůzka s generálním ředitele AŽD, Zdeňkem Chrdlem. Hlavním tématem byla zabezpečovací zařízení na české železnici, v návaznosti na debatu na jednom z předchozích dopravních výborů ohledně zaváděn ETCS v ČR.
V reakci na sbírku instantních polévek, vyhlášenou Oblastní charitou Jihlava pro účely klientů zimní noclehárny a azylového domu, provozovaných Střediskem křesťanské pomoci, jsme doručili 477 kusů polévek do sídla organizace. Setkali jsme se s ředitelem Davidem Chlupáčkem a absolvovali prohlídku zázemí služby.
Dne 21. ledna 2020 jsem se sešel se zástupkyní společnosti BOLT, paní Soňou Stloukalovou a s panem Michalem Šiffnerem ze společnosti Grayling Czech Republic k projednávané novele zákona o silniční dopravě (senátní tisk č. 174). Schůzka byla pouze informativní, zástupci BOLTu mě seznámili s jejich postojem k navržené novele.
Dne 20. ledna 2020 jsem se sešel s ředitelem pro vnější vztahy regionu Střední a Východní Evropy společnosti UBER, panem Markem Borisem Andrijaničem. Schůzky se zúčastnil také Vladimír Hurych ze společnosti CEC Government Relations, která společnost UBER zastupuje. Tématem schůzky byla projednávaná novela zákona o silniční dopravě (senátní tisk č. 174). Schůzka byla pouze informativní, zástupce UBERu mě seznámil s jejich postojem k navržené novele.
V Praze vás snaha umístit na chodník (při dodržení průchodnosti a dalších norem) květináč vyjde na tisícovku ročně, s nutností to každoročně vyběhávat na TSK a městské části.
V mojí poslanecké kanceláři na Francouzské jsme řešili, jaká změna by stačila (malá) a odeslala jsem dotaz na MHMP týkající se právě TSK.
Společně se Zbyňkem Jiráčkem (ROPID, pražský organizátor dopravy) jsem zašel za generálním ředitelem SŽDC Jiřím Svobodou. Navázali jsme na mou interpelaci (https://m.facebook.com/photo.php?fbid=10215673480136732) na ministra dopravy Kremlíka.
Řešili jsme tedy větší otevření dat produkovaných SŽDC a to ideálně jako opendata. Hlavně nám šlo o:
- výlukové jízdní řády
- nástupiště příslušné danému vlaky
- restriktivní ujednání ohledně dat ve smlouvách s koordinátory
Pan ředitel nám vyšel vstříc a začala další jednání. Pilotuje se to na vztahu SŽDC a ROPID. Tak uvidíme.
Evidence kontaktů a schůzek Pirátské strany. API je na evidence-api.pirati.cz. Používá systém Open Lobby.
Podněty a připomínky pište na pirátském fóru. Kontakt na správce: jan.bednarik@pirati.cz