Profil autora
jméno:
Ivan Bartoš
přidal kontaktů:
198
profil na Pirátském fóru:
ivan.bartos
7. 3. 2016

Historie:

Již před demonstrací se mi ozval Josef Šlerka, že ho kontaktoval Marek Prchal ohledně schůzky, která by měla narovnat ne příliš konstruktivní schůzku (Babiš, Bartoš, Ferjenčík) viz. https://www.pirati.cz/tiskove-zpravy/pi ... _o_hazardu.

Toto jsem komunikoval s lidmi z Pirátů.

Schůzka vycházela hned po demo, a tak jsme odmítli jako čisté PR Babiše, neb A. Babiš hned v den demo poslal vzkaz přes média, že je to celé nesmysel.

Následně jsem k všemu chtěl přibrat M. Feixe a p. Simkaniče ze SPIR. Schůzka však vycházela až po 2. čtení novely, ke které Piráti, Seznam i SPIR rozjížděli tiskové zprávy a tlak na poslance, takže jsme ji moc nechápali. Michal Feix pak zájem neprojevoval, protože to vypadalo, že na schůzce nebude nikdo komptentní z ministerstva, kdo na tom reálně vyšívá a rozumí problémům.

Schůzka se dojednala nakonec F2F mezi mnou a Andrejem Babišem. Někde cestou jsem ztratil Josefa Šlerku, což nebylo úmyslem a včera jsem to s ním probral.

Schůzka:

Snažím se věci popsat tak, jak probíhaly. Nečekal jsem nějaký extra posun.

Informace od AB, jsem zpracovával kriticky, ale nejsem schopen od stolu ani dle svých znalostí 100procentně říct, kdy zaznívá pravda, lež nebo možný výklad určité skutečnosti optikou AB. Věc je vhodná pro další rozbor.

Principiálně s AB nesouhlasíme a Piráti v jeho krocích spatřují hrozbu nejen v kumulaci taktických informací (kterou A. Babiš popírá, a zaštituje se pouze efektivnějším výběrem daní, ač...Agrofert), ale převážně v hrubém narušování soukromí a ohrožení bezpečnosti dat občanů. Přípandé konurenční výhody při možném střetu zájmů jsou ve stádiu spekulací, ostatně sice ne plošně, ale již teď existuje FAU.

Netransparentní postupy při zadávání EET jsou naopak v naprostém nesouladu s požadavky na transparentní politiku, kterou se AB zaštiťuje (toto téma jsem však do diskuse nezanášel).

Po krátkém úvodu, kdo z okolí AB byl na demonstraci a koho jsme nepozvali jsme probírali naše výhrady. Přednesl jsem tyto teze:

Loterijní zákon

- na conf call byl přizván náměstek ministra financí ČR pro oblast majetek státu Ondřej Závodský (KDÚ-ČSL) https://cs.wikipedia.org/wiki/Ondřej_Závodský

a) Zákon je špatně. Black listy nemohou vnikat, jak si představujete echnicko realizaci a aplikaci blacklistů?

Odpověď: Vše je transparentní. Opatření funguje až jako poslední instance. Stránky se na seznam dostávají až po správním řízení. Oslovíme ty firmy, které míří na ČR audienci(reklamu už prý řeší zákony týkající se práce celní správy), jsou lokalizovány v češtině. Budou osloveni. Funguje to jinde.

Postřeh: Nezdá se mi vůbec ta mechanika. Stránek jsou prostě tisíce. Nelze aktivně vyhledávat lokalizovaný gembl, nebo řešit nastavení dražeb v RTB pro bannery jinak, než na selektivní udání či likvidaci konkurence. Další argumenty jsem zopakoval z našich vyjádření.

b) Seznam nemůže obsáhnout všechny světové stránky. Jak to chcete řešit jsou jich tisíce, nikoliv pár desítek, jak si myslíte?

Odpověď: Ve Francii??? Bylo osloveno 1000 firem. Pokud je věc transparentní, tak to většina firem kvůli byznysu (každá větší společnost) klidně podstoupí (licenci za love).

Postřeh: Zde je tedy patrné, že rétorika omezením hazardu je falešná. Prachy z daní aneb, cokoliv, kde se dá vybrat. Že je to kapka v moři a neřeší se carousely či daňové ráje, jsem ani neříkal.

Nicméně je důležité rozlišovat jaké peníze a za jaké služby kde tečou, že je výběr daní u hazardu rozdílný než u „podnikání“. Zatímco daně se platí tam, kde firma podniká hazard se řeší tam, kde se sází. Zdanění výher je zase další věc...

Krátce jsme pohovořili o těžkém lobbingu na poli PS domácích sázkových gigantů na stanovení procentuální daňové zátěže. Kdo za koho kope si nepamatuju, ale procentní posun u těchto hráčů (Sazka...) dělá třeba 50milionový rozdíl ☹

c) Občané nejsou zločinci. Proč omezujete občany, kam mohou a nemohou na internetu, když máte řešit tedy firmy.

Odpověď: Občanů se to nedotkne. Jinak AB pronesl zajímavou tezi o „svobodě“ (sic!) našich občanů ve smyslu. „Tady každý jezdí jako prase, ale jak vjede do Německa má půlky sevřený a jezdí jako milius a v Itálii, když jedete 30 přes, tak jdete do lochu. Svoboda musí mít jasné mantinely“ (Volná citace) (Nebezpečnost rychlé jízdy má ovšem zcela jiný rozměr než sázení na netu, že)

Postřeh: To s občany je samozřejmě nesmysl, ale reálně v oblasti online gembl má vlastně AB pravdu. Protože buď chce jeden hrát a nastaví si podle návodu jednoduše DNS, nebo tam ta stránka bude, protože MFČR za ní už bude vybírat.

d) Seznam stránek nemůže vznikat jen tak, že si ministerstvo řekne, co je a co není košér.

Odpověď: Blokace stránek je poslední instance po správním řízení.

Postřeh: Když už se to bude ve finále realizovat, a mám strach, že se pozměňovací návrhy moc nechytnou (http://www.psp.cz/sqw/historie.sqw?o=7&T=578), tak toto je maximálně důležité hlídat, protože min. financí si nemůže přes úředníky sestavovat nějaké seznamy. Na minulé návštěvě však AB hovořil právě o práci úředníků.

e) Příklady ukazují, že se DNS přidělování dá obejít na pár klinutí (Dánkso)

Odpověď: Ale to my víme, že se to dá lehce obejít. Dává to smysl při kombinaci všech opatření.

Postřeh: Zde ztrácím zcela nit, proč na tom tedy tak trvají, když je to reálně neúčinné. Navrhoval jsem naopak vznik pozitivního listu licencovaných stránek, kde neťuknutý algoritmus či správné vyplácení a bezpečnost dat ministerstvo garantuje, což by omezilo sázení na čemkoliv jiném třeba automaticky, ale zapadlo to v diskusi.

f) Seznamy zakázaných stránek se díky zpracování vřdy obrátí proti uživatelům viz. Internet Watch Foundation u operátorů a cenzura WIKI (uvedl jsem příklad)

Odpověď: Seznam bude transparentní, nic takového nehrozí..

Postřeh: Řekl jsem, že když už vznikne mechanismus, nikdo nám nezaručí, že se nebude rozšiřovat. AB prej, že on to zaručí.???

EET:

a) K čemu vám jsou dobré online informace tohoto typu.

Odpověď : 600 tisíc IČAŘů si to peče a vzniká tak šedá ekonomika, kde unikají miliardy. Navíc tam žádné informace o tom, co jste si koupil nebudou. Celková částka a DPH. Analyzovat to budou lidé v krytu.

Postřeh: Argumentoval jsem, že v obraně tohoto opatření se záměrně lže, protože finance nezmizí z oběhu, ale jsou utraceny za zboží a služby v ČR, kde se to přes DPH zase vrací....zapadlo.

b) Proč to nedají na top hráče, které obchodují se zbožím zatíženém spotřební daní (chlast, cigarety, ropa)

Odpoveď: AB Pokusili jsme se to hrát primárně na velké hráče a oni se s náma chtěli soudit, proč oni ano a malí ne. Vše je implementováno ve vlnách a každý v EET nakonec bude.

Postřeh: Odpověděl jsem mu, že je to nesmysl, abych dostával za každý pivko někde na koupáku účtenku (Příklad akce Bobovka) a že se navíc bojim kombinace s novým přestupkáčem, který za podnikání, které je v nesouladu se zákonem dává 50 000,- pokuty.. Nemám EET – platim 50 000.

c) Realizace koncových zařízení. Kdo z toho má peníze? Co když nepůjde net. Dával jsem mu příklad z předminulého víkendu, kdy nešlo CCSko na Shellce, jak sem tam kvůli oleji stál 30 minut a to jsem byl 3tí.

Odpověď: Prý ofline a že je to tisíckrát modernější než reg.p pokladny v Chorvatsku. Navíc to nejsou kalouskovo pokladny za 20 000,- za přístroj pro všechny ale bude to celkem levný. Na otázku, kdo to teda bude dodávat a jestli už mluvil s Lamserem, kterého to zajímalo hned od začátku (viz schůzka Fořtík, Bartoš, Vaculík, Lamser Rafaj 3.12.2014 v registru zde oznameni-f595/evidence-lobbistickych-ko ... er#p369044) jsem odpověď nedostal, ale bylo mi řečeno, že jim (podnikatelům) přece MF nabídlo kompenzační slevu na daních.

Byla stále patrna polarizace na platbu daní u zaměstnaných a podnikatelů, jako dvou různých „občanů“ Tento dojem je subjektivní, ale v prezentaci opatření pro výběr daní pro média i v PS je patrný. I když, co jiného by zajímalo ministra financí, než kde sehnat penízem, že.

Průběžné DPH hlášení:

Vynesl AB:

Kontroly půjdou pouze tam, kde nesedí faktury.

Postřeh: Vzhledem k minimální frekvenci kontrol, která se mi dle posledních informací jeví často jako účelová zbraň v konkurenčním i politickém boji, tento argumenty prostě neberu.

Celou dobu, když AB hovořil o ušetřených 10 miliardách za dva roky, jsem měl nutkání mu vypočítat, kolik si dle veřejných informací „ušetřil“ Agrofert, ale k ničemu by to nevedlo.

Předposledním tématem byla média. Poukazoval jsem na to, že přes Mafru, si odpálí kauzu dřív, než ji rozeberou jiná média a na tuto zpětně odkazuje, že „se to přece ví“. Tvrdil, že není pravda. Prchal rozporoval, že přece idnes do nich šije skrze Hnízdo a že AB neovládá.

AB si postěžoval, že kdyby nešel do politiky, tak to koupil stejně a z pozice šéf editora by si to skutečně řídil, což prý fakt nedělá ☺

Poslední věc byl magistrát, kde jsem se ptal na to, jak se mu líbí koketování s TOP09 a se SocDem.

S TOP 09 prý klidně jinde není problém, ale v Praze ne, protože je to vo lidech a v Praze jsou zloději (volná citace).

Adriana Krnáčová si prej Piráty pochvaluje, což mě děsí ☺

AB by se chtěl sejít s Jakubem Michálkem, protože se do něj obouvá v televizi, ale nikdy se neviděli. Tak jsem mu řek, že se to dá zařídit.

Závěry:

Kromě detailů realizace black listu, které jsem probíral i s náměstkem Závodským přes telefon jsem se nedozvěděl nic nového. AB svým krokům věří. Jeho zaměření na výkon státu, mi však přijde jen do té míry, že to vyžaduje jeho pozice. Pokud beru jako pravdivé informace ohledně Agrofertu, odpustků daní, výběrka apod., je to prostě tak, že „vyberu víc, ale co dělám já, je pak moje věc“.

Zaznělo taky, že do tý politiky nemusel chodit, a měl by klid. Což jsem mu ze slušnosti neodkývl ☺

Smysl, této schůzky, pokud z toho nevyleze nějaké PR „Babiš opět jednal s Piráty“ mi trochu uniká. Přijde mi, že jistý zájem věci řešit na straně AB je, ale vzhledem k tomu, že jsou naše názory na jeho práci známé, a jeho rétorika a argumentace Pirátům taky, vidím to jako: „tak jsme si odškrtli, že jsme si řekli, že spolu nesouhlasíme“.

Sliby: „Já vám tady můžu slíbit, že když se na tom seznamu objeví cokoliv, nebo to bude někdy zneužité tak ten zákon změním nějakou novelou“ A. Babiš.

Nabídnuté: „Však jsem vám to říkal, můžete na to normálně dohlížet, jak to vzniká“ A. Babiš – ačkoliv je to jistě lákavá nabídka, ve věci EET či loterijního zákona toto chápu jako legitimizaci zaváděných, které jsou v této realizaci pro Piráty nepřípustné.

Perlička na závěr: Odcházíme pryč. Andrej se otočí na Marka Prchala a ptá se: „Tak už to tweetnem? MP: „Jsme říkali, že to tweetneme až v 8 ne?“ IB: „To takhle řešíte jo?“ AB: „No jasně, já jim ten tweet vždycky nadiktuju, protože to nebudu obsluhovat“ (volná rekonstrukce).

přijaté výhody:
dobrý kafe, voda bulbiknová
Ivan Bartoš
publikováno: 7. 3. 2016 10:56 permalink
report zkopírován z Pirátského fóra
3. 12. 2015

Palubní deník Evidence lobistických kontaktů 3.12.2015 14:45

Volal mi Polčák ze STAN ohledně situace v Praze.

Apeloval na naši zodpovědnost vůči budoucnosti Prahy. Řekl jsem mu, že já v tomto nejsem vůbec kompetentní.

Odkázal jsem ho na naše předvolební i revidované usnesení ohledně koalic, kdy ODS, ČSSD a KSČM ni:-)

Varoval před koalicí, kterou tak všichni bohužel předpokládáme, a to tím stylem, že TOP v blízké době určo oznámí, že se nic vyjednat nedá a půjdou do toho s ČSSD a ANO a to "by Piráti přece nechtěli".

Řekl jsem mu, že se o věci budeme bavit na dnešní (3.12.2015) schůzi KS Praha a že dosavadní usnesení jsou platná a řídíme se jimi.

Byl takovej celej smutnej, no

Nabídnuté výhody: "volat Vám nebudu, asi se to dozvíte z médií, neb chce točit ČT24"

Ivan Bartoš
publikováno: 3. 12. 2015 14:59 permalink
report zkopírován z Pirátského fóra
8. 10. 2015

Setkání proběhlo za přítomnosti dalších 3 lidí: poradce a bývalý člověk z Fortuny Radim Haluza a Miki kdyžtak doplní zbylé 2..

Shrnutí? Jak kyž se baví hluchej s němým.

Shledali jsme, že AB věc jako takovou neřeší a nevidí v tom problém.

Nechal si vysvětlit proces vzniku black listu od svých lidí. Nechápe ho jako závadný a nárok na poskytovatele bagatelizoval.

Zcela v rozporu řeší "mediálně vděčné" příběhy lidí co z hazardu trpí a proto je třeba ho i online regulovat. Na druhé straně explicitně zdůrazňují, že když firmy budou mít licenci, ať klidně podnikají v této oblasti. Soft variantu řešení případné blokace plateb namísto cenzury internetu odmítli.

Zaznělo obecně, že firmy, co u nás neplatí daně, by měly být blokovány. Při uvedení příkladů všech služeb, které se kupují u firem, které tu nedaní, docházelo vždy ke konkretizaci na hazard.

Argumentace ze strany MF nán nepřišla promyšlená a nacházeli jsme v ní rozpory.

Odkaz na předchozí zastavené zákony a cenzurní paragrafy neakceptoval. Kde je ve věci cenzura se nám přes veškeré úsilí nepodařilo vysvětlit.

Setkání bereme tak (subjektivní leč vyřčené po schůzce), že pokud AB hraje v celém loterijním pekle nějakou roli, pozval nás možná proto, že tím zvyšuje svoji cenu.

Prezentovali jsme všechny výtky i poluúčast SPIR i petici.

Nabídnutá výhoda: cituji AB: "TAk když se bojíte, že to budeme zneužívat, tak si sem posaďte člověka, co to bude kontrolovat, mně to nevadí" a kafe.

Obecné shrnutí viz TZ.

Pražský zastupitel Pirátů Mikuláš Ferjenčík a Ivan Bartoš přijali pozvání a v den projednávání loterijního zákona ve sněmovně (8.10.) dorazili v ranních hodinách na setkání na Ministerstvo financí, aby tam jednali nad podobou zákona nejen s ministrem Babišem, ale i s konkrétními tvůrci zákona.

Ivan Bartoš k probíhajícím jednáním říká: "Dopady navrhovaného zákona jsou zcela pod rozlišovací úroveň ministra Babiše. Jedním dechem hovoří o regulaci ve prospěch občanů a vymýcení patologického jevu hráčství, následně pak řeší pouze registrace a zdanění firem, které v hazardu podnikají. Obecně mu asi vadí firmy, které fungují celosvětově, ale nedaní v České republice. Facebook, který platí daně v Irsku a stovky dalších podobných služeb, prý zatím cenzurovat nechce."

Ministr Babiš s Piráty diskutoval zhruba hodinu, jejich návrhy sice vyslechl, ale označil je za nerelevantní. Tvrzení, že cenzurní zákony mají tendenci bobtnat, jak se stalo ve Francii, nebo v Dánsku, které zástupci ministerstva financí uváděli jako příklady dobré praxe, označil v případě ČR za nepodloženou spekulaci.

Mikuláš Ferjenčík schůzku komentuje následovně: "Při jednání bohužel byla zcela evidentní generační propast mezi zástupci Pirátů a panem ministrem. Bohužel se nám Andreje Babiše nepodařilo přesvědčit, že samotný princip, kdy má stát vytvářet seznam webových stránek, na které se čeští občané nesmějí dostat, je zcestný. Pan ministr o Internetu uvažuje pouze jako o trhu, který je potřeba regulovat a danit. Širší souvislosti fenoménu svobodné celosvětové sítě rovných s rovnými mu unikají."

Pro LN. Reakce AB předevčírem večer. Finální potvrzení chůzky po poradě s MF včera před obědem. Porada s MF nad obsahem probíhala včera večer a dnes od 6:00 do 7:00.

Ivan Bartoš
publikováno: 8. 10. 2015 10:04 permalink
report zkopírován z Pirátského fóra
8. 10. 2015

Jenom si to zde odložím:-) KSČM bez dalšího kontaktu. ČSSD - J. Tejc se měl ozvat znovu (vzkaz v SMS), ale nestalo se tak. ANO - Andrej Babiš - pozvánka na MF na 8.10. 7:00 spolu s "tvůrci" zákona. Jdu s Mikulášem. Požadavek - zrušení paragrafů 82 a 84 libovolnou formou (jiný návrh, pozměňovací návrh, hlasování verze zákona bez těchto paragrafů). Nabízená naše protislužba - žádná.

Ivan Bartoš
publikováno: 8. 10. 2015 5:29 permalink
report zkopírován z Pirátského fóra
6. 10. 2015

V rámci boje proti cenzunímu zákonu o hazardu jsem po prezentaci záměru před RV kontaktoval další politické subjekty:

a) ANO - 5.10. SMS s žádostí o setkání Andrejovi Babišovi (zatím bez odpovědi) - budu urgovat

b) ČSSD - 5.10. Telefonicky Jeronýma Tejce s žádostí o setkání s kompetentním člověkem za SocDem - bude volat dnes odpoledne.

c) KSČM - 6.10. Telefonicky Jaroslava Kojzara - (tajemník Vojtěcha Filipa) s žádostí o schůzku Filip nebo Dolejš. Posílám email s podklady. Vzhledem k tomu, že zasedá PS, bude se snažit předat kontakt.

Schůzky by měly ideálně proběhnout zítra, před čtvrtečním čtením. Lukášovi (předseda) dám info dnes večer, zda má či nemá zůstat v Praze (předjednáno). Do případného jednání hodlám přibrat, bude-li to možné, ještě Mikuláše a Jakuba (předjednáno)

Ivan Bartoš
publikováno: 6. 10. 2015 11:27 permalink
report zkopírován z Pirátského fóra
27. 8. 2015

Dne jsme se v Praze sektal s Honzou Korytářem nad tématem krajských voleb. Probírali jsme politickou situaci i výhledy Pirátů. Řešili jsme možnosti koalic v nadcházejících krajských volbách. Informoval jsem ho o závěrech celostátního fóra, kde byla situace koalic diskutována i o preferencích kandidovat jako samostantý subjekt všude, kde to bude možné. Informoval jsem ho také o systému otevřených kadidátek pro jiné strany, které ve stejném typu voleb nekandidují. Schůzka byla informativní a žádné možné závěry nebyly předjímány. Vyměnili jsme si názory na možné spolupráce se Zelenými či Změnou i současné rozložení zastoupení Pirátů i Zelených v komunálních orgánech. Sděloval jsem buď můj osobní názor a nebo jsem referoval ve smyslu závěrů dřívějších diskusí i CF. Pokud dojde v budoucnu na jednání o možné spolupráci v rámci voleb, je třeba uspořádat schůzku lidí k tomu za Pirátskou srtanu kompetentních. Na přetřes padly i volby do PS. Za sebe jsem mu sdělil, že doufám, že Piráti půjdou do těchto voleb zcela samostatně ve všech krajích. Howg

Ivan Bartoš
publikováno: 27. 8. 2015 16:55 permalink
report zkopírován z Pirátského fóra
3. 5. 2015

1. máj. Usilovně jsem na Prvního máje sháněl heliové balonky, ale ani Komunisti ani ANO ani anarchisté je neměli. K ODSce jsme to nestíhali Cestou jsme zažili několik lobbistických kontaktů. ) Možná vzniklo několik článků, které jsou nejednoznačné, ale to jsme ovlivnit nemohl.

Obecně: všichni si myslí, že jsme jejich "koaliční partneři".

Na Křižíkově fontáně jsem mluvil s JUDr. Ivan Hrůzou. Zaznělo pouze to, že v řadě věcí hlasujeme společně a máme také 100 účast na všech jednáních (Neověřoval jsem). Nad tématy, která dávají smysl, nemáme problém hlasovat společně a to je prý dobře. JH volně: "Řada věcí nás odlišuje, ale v řadě dalších dokážeme najít společnou řeč."

Hodi jsme řeč s Dolejšem, ale tam nic nepadlo. TTIP a dobrý, že to řešíte.

Vtipný. Nějaká účastnice na mě: "Fandíme Vám a ani nevadí, že máte na hlavě ty drony." (Taky názor).

NA Tróji jsem dal krátkou řeč s paní Krnáčovou. Chválili kluky za OpenCard. Mikiho označila za nevychovance, zatímco Jakoubek je prý ukázková korektnost

Bavili jsme se o OpenCard a trochu o Březinovi, kterej prej ale určitě nikoho moc nevodí.

Ptal jsem se jí, kde má registr svých lobbistických kontaktů, a ona že už dávno vše zveřejňuje, ale až post (asi exportuje itinerář), protože ochrana osobních údajů a utajených skutečností. (Nutno prověřit).

S ministrem Babišem jsem krátce probral TTIP a kde vidíme problém. Pak jsem se jen bavili, kdo z nás ví, jaký je limit na proclení věcí z USA. (Kauza kabelky jeho sqaw po návratu z USA).

Tam proběhl rozhovor pro Právo, kde jsem uvedl, že je to mazec, když tam děti pečou pod logem Kosteleckých uzenin a kindr kuchtičky mají čepečky Penam a že jdu odpoledne na demošku Válku válce a že Piráti mají stánek na studentském majálesu UK.

Pak jsem se jen družil se soudruhy anarchisty, což nepovažuji za lobbistický kontakt.

Ivan Bartoš
publikováno: 3. 5. 2015 8:53 permalink
report zkopírován z Pirátského fóra
18. 12. 2014

Na základě informací a žádosti Adama Skořepy, který působí jako asistent senátora Lásky jsme se 18.12. v 8:00 sešli v Kolovratském paláci se Václavem sešli. Libora se nám zastihnout nepodařilo (lékař).

Téma bylo hlasování Senátu v otázkách sjednocení legislativy s EU v oblasti působnosti celní správy ve vztahu k duševnímu vlastnictví.

Návrh schválil patřičný výbor, ve kterém sedí Libor Michálek. Jak hlasoval, nevíme.

V zákoně jsou nejasné pasáže. Převážně v definici paragrafu 5 (na co se to vše vztahuje) a dále pak v působnosti celní správy v případě nakládání se zabaveným zbožím.

Zde nevidíme vzhledem k tomu, že k darování zboží na charitu se musí souhlasně vyjádřit majitel známky, který byl poškozen a ten, jemuž zboží bylo zabaveno, (jinak destroy) veliký společenský přínost, ale zas takový problém jako ta část vlastnictví.

Další prováděcí vyhlášky jdou pak za ministerstvem financí a tyto jsou v návrhu referovány.

Vzhledem ke složitosti problematiky zní naše doporučení zdržet se. Zavání nám to totiž jistými prvky, které byly obsaženy v ACTA.

Senát to asi schválí vzhledem ke kladnému stanovisku výboru.

Poznatek. Musíme tyto zákony trackovat od předložení PS, jinak ty termíny prostě nedáváme

Související vlákno A. Skořepy:

pripravovane-predpisy-f566/podnety-pro- ... ml#p370997

Tisky:

http://senat.cz/xqw/xervlet/pssenat/htm ... alue=74574

http://senat.cz/xqw/xervlet/pssenat/htm ... alue=74575

http://www.psp.cz/sqw/text/text2.sqw?idd=110539

PS. Václav je fakt číman a je s ním prdel:-)

Ivan Bartoš
publikováno: 18. 12. 2014 9:56 permalink
report zkopírován z Pirátského fóra
3. 12. 2014

Setkání nad problematikou Babišovo Elektronické evidence tržeb (dále jen EET resp. BEET)

Účastníci zájezdu:

Za Piráty:

Václav Fořtík (řešitel hlavolamů, odborný poradce ČT – Pořad Nejchytřejší největší Čech)

Ivan Bartoš (RV, MO, KS Praha)

Za? :

Jan Vaculík - poradce poslance za ČSSD Václava Votavy (šéf rozpočtového výboru PS.)

Mgr. Jan Lamser – prezident Šachového svazu ČR  do června 2014 v představenstvu ČSOB (internet banking ČSOB, Poštovní spořitelna, šéf Era), fyzyik, theolog…masons?

Pepe Rafaj – CEO v Redeggs

Dne 1. 12. 2014 jsme se na základě iniciativy Jana Vaculíka (poradce Votavy z ČCSD šéfa rozpočtového výboru PS) sešli na Pankráci v kavárně v Arkádách nad tématem zavedení online registračních pokladen nově teď nazývané elektronické evidenci tržeb. Probírali jsme přístup MF k této otázce a roli A. Babiše. Schůzka byla iniciována patrně díky naší reakci na plán Babiše zadat zakázku bez výběrového řízení a schůzky s AB, která proběhla minulý týden.

Společně jsme se shodli, že ačkoliv to má být prakticky největší zakázka, kterou Babišovo ministerstvo bude kdy zadávat, je celá věc postavena na vodě.

S Václavem jsme komunikovali přibližně toto:

• Plošné zavedení je nesmysl a výběr to nezefektivní. BigBrother na nás za naše peníze.

• Elektronizaci se nebráníme, naopak ji vítáme, ale ne touto cestou.

• Stát nemá na to systém dobře vyvinout natož spravovat.

• Dokážeme si představit (a pro někoho by to mohlo být politické plus), zavést toto pouze pro obchody souvisejíc se zbožím, které podléhá spotřební dani. Lidi ocení, že někdo, kdo se „pakuje“ bude více kontrolován a malé živnostníky to neraní.

• Pokud dojde k realizaci, je nutné takto citlivá data oddělit od politické moci, protože zneužití se nabízí i v rámci pouštění těchto informací jako inside info spřáteleným firmám.

• Výběrové řízení musí proběhnout. Čísla jsou bez analýzy vymyšlená.

• Pokud ministerstvo uvažuje řešení od A do Z, bude to znamenat terminály pro každého jednoho obchodníka-živnostníka, který navíc musí umět zaúčtovat platbu v hotovosti (takže to neohlídá ani nejvíc nejlepší systém). Pak lze nákladovou částku pochopit. Jinak je o řád výše, než by toto mělo stát.

J. Vaculík řeší věc politicky. Podpora různých skupin existuje, ale i hlasy proti. Chtěl by na poli PS uspořádat seminář na toto téma, ale otázku zda vůbec toto zavádět ani moc neřešil. Spíše pro koho by to mělo platit. Empirická zkušenost z ciziny. Každej na ty evidence peče. Užití 1 z 10 plateb. Jinak se dokážou obrátit na různé podnikatelské unie a asociace a zvědět, jaký je jejich názor. Prý to "jakoby":- chtějí, ale ne zas tak moc. Hovořili o cca 10ti procentech respondentů v případě plošného survey, který by uspořádali, což nám přijde jako málo i tak.

Obecná shoda panovala nad tím, že by se měla uvolnit část zadání, kde tedy nejsou kritické informace (infrastruktura, integrační rozhraní), jinak je to netransparentní.

Za nás je samozřejmě preferování jakéhokoliv dodavatele nepřípustné. Dokážeme si představit, že ministerstvo vysoutěží nějaké řešení. Ideálně opensource a free pro koncové obchodníky, aby nemuseli pořizovat terminál apod.

Druhým krokem by byla standardizace (protokol), která by byla schválená a pokud by se libovolný subjekt dostal do shody s tímto standardem, dostal by certifikaci a na službu si připojil libovolnou aplikaci, která by umožňovala platby provádět (desktop, SMS, smartphone s aplikací). Dodržoval by standardy šifrování, minimální potřebné údaje o subjektu i konzumentu apod. tak by konečná aplikace mohla být předmětem zdravé konkurence komerčních firem, které by mohly nabídnout i přidanou hodnotu pro uživatele (nakupující). Např. evidenci toho, za co vlastně tu útratu člověk rozfrcá apod.

Redeggs ukazovalo svoji mobilní aplikaci na platby. Dle předchozí teze jsme samozřejmě poukázali na to, že by tato byla jedna z možností koncové aplikace pro platbu třeba u řemeslníka, ale musela by splnit podmínky standardu zapojení do procesu plateb. Demíčko nebylo špatné a dokážeme si představit využití v elektronizace plateb jeho využití i jinde než v BEEP, třeba v bezhotovostním městě. Takových je dle mého názoru ovšem celá řada. Mobito apod…Pozvali jsme tedy osazenstvo na PirateCon…třeba vymyslíme nějaké užití v budoucnu, které lze pilotovat třeba v nějakém Pirátském městě. Vše samozřejmě za předpokladu dodržení všech zásad Pirátů.

Vašek nepokrytě od poloviny debaty hovořil o lobbingu, ale proti němu jsem doufám imunní

V.Fořtík doplní, pokud jsem něco zapomněl.

přijaté výhody:
když jsem si tam zapomněl baťoh se cvičením, ozvali se mi
poskytnuté výhody:
pozvali jsme je všechny na PirateCon
Ivan Bartoš
publikováno: 3. 12. 2014 12:54 permalink
report zkopírován z Pirátského fóra
1. 12. 2014

V neděli 30.11, 2014 jsem se skrze D.M.Zaka (na jeho požádání) sešel ve 20:00 v Naproti Balbínce s Jardou Večerníčkem z Úsvitu.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Jaroslav_N ... AD%C4%8Dek

Chtěl se se mnou pobavit nad několika tématy.

Řešili jsme

a) - nutnost změny legislativy v otázce legalizace a podfuck z monopolem na dodávání léčebného konopí.

- zdroje dat ze států, kde legalizace proběhla

- pokud najdeme sploečnou řeč, pokusí se paragrafové znění předložit v PS, konference, briefing poslanců jiných pol. stran

b) TTIP, kampaň, nátlakovka a podobnost situace s ACTA - informoval jsem ho o angažovanosti IuRe

c) kouření v restauracích a plánované legislativní změny

Domluvili jsme se, že mi napíše.

Nejedná se o explicitní spolupráci s Tomiem, ale o prvotní výměnu informací. Uvidíme, co z toho vyleze.

Přijaté i poskytnuté výhody: nic

Ivan Bartoš
publikováno: 1. 12. 2014 13:14 permalink
report zkopírován z Pirátského fóra

Evidence kontaktů a schůzek Pirátské strany. API je na evidence-api.pirati.cz. Používá systém Open Lobby.
Podněty a připomínky pište na pirátském fóru. Kontakt na správce: jan.bednarik@pirati.cz